Jánošík najúspešnejším slovenským filmom

Tento rok prekonajú slovenské kiná rekord v návštevnosti za posledné desaťročie. Podľa údajov Únie filmových distribútorov sa už pred viac ako mesiacom vyšplhala tohtoročná návštevnosť na takmer 3,5 milióna ľudí. V porovnaní s minulým rokom, kedy bola návštevnosť 3,3 milióna divákov, je to podstatný nárast. A to nás tento rok ešte čakajú ďalšie filmy, ktoré budú medzi divákmi nesporne bodovať – napr. 2012, sága Twilight, veľkofilm Jamesa Camerona Avatar.

Pod vysokú návštevnosť kín sa veľkou mierou podpísal film Agnieszky Holland Jánošík. Pravdivá história. Do dnešných dní ho videlo presne 150 805 divákov, čím sa stal najnavštevovanejším slovenským filmom na Slovensku tento rok.

Jánošík neuspel len v slovenskej produkcii, ale môže konkurovať najväčším filmovým hitom roka celkovo. Tu sa zaradil na tretiu priečku návštevnosti hneď za najnovšie pokračovanie svetových megahitov Harry Potter a Doba ľadová.

Diváci sa na Jánošíka môžu tešiť aj vo vianočnom období. Ako informovala distribútorka filmu Denisa Biermannová, Jánošíka bude možné vidieť počas špeciálnych projekcií vo vybraných kinách Slovenska za symbolickú „vianočnú“ sumu.

Rebríček najúspešnejších filmov v SR v roku 2009 (zo 4.12.2009)

    1. Doba ľadová 3: Úsvit dinosaurov 309 412 divákov
    2. Harry Potter a Polovičný princ 203 826 divákov
    3. Jánošík. Pravdivá história 133 622 divákov
    4. Anjeli a démoni 131 900 divákov
    5. Pokoj v duši 116 777 divákov

zdroj: Pravda.sk

3 názory na “Jánošík najúspešnejším slovenským filmom”

  1. Film mozno patri k najnavstevovanejsim u nas aj ked podla mna jeho vypovedna hodnota sa blizi k nule. Kto nevie kto Janosik bol, tento film mu to urcite nevysvetli. Velmi dlhy v podstate bez deja… nemam slov a tento „skvost“ sa natacal takmer 10 rokov a vystriedalo sa 5 reziserov. Co dodat – je to proste vidiet… Jeden z najhorsich filmov aky som toho roku videl. Mozem len vyjadrit nadej, ze slovenska kinematografia bude financie vyuzivat podstatne efektivnejsie ako na podobne „diela“.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *